Методика обучения говорению на английском языке


Модуль позволяет изучить методики развития навыков говорения в группе и индивидуально, построенных по принципу контактного или социального взаимодействия. В процессе работы над практическими заданиями планируется изучение стратегий, принципов, методов и приемов, позволяющих развивать и совершенствовать навыки общения в группе. Особое внимание уделяется пониманию целей обучения говорению, определению роли языковых функций и стратегий ведения беседы, использованию речевых моделей и их варьированию в разных ситуациях общения, а также технике коррегирования речевых ошибок и поддержания коммуникации.

СТОИМОСТЬ МОДУЛЯ

10 000 ₽

ДАТА ПРОВЕДЕНИЯ

01.11.21 — 10.12.21

    • тестирование на определение уровня знаний;
    • дистанционный модуль на платформе TDI, ориентированный на теорию и практику преподавания английского языка;
    • тьюторское сопровождение в ходе выполнения заданий;
    • проверка письменных работ преподавателями Московской Международной Академии;
    • 2 тематических вебинара;
    • бесплатный доступ к ресурсам;
    • итоговое онлайн тестирование;
    • получение удостоверения о повышении квалификации преподавателя (учителя) иностранного языка
  • Модуль разработан признанными экспертами в области методики преподавания английского языка, которые передают свой опыт посредством видеолекций, интерактивных презентаций и разнообразных форм выполнения практических заданий. Видео реальных уроков в классе демонстрирует методики и образовательные технологии на практике. Модуль «Методика обучения говорению» позволяет изучить методики развития навыков говорения в группе и индивидуально, построенных по принципу контактного или социального взаимодействия (ученик-учитель; ученик-ученик). В процессе работы над практическими заданиями планируется изучение стратегий, принципов, методов и приемов, позволяющих развивать и совершенствовать навыки общения в группе. Особое внимание уделяется пониманию целей обучения говорению, определению роли языковых функций и стратегий ведения беседы, использованию речевых моделей и их варьированию в разных ситуациях общения, а также технике коррегирования речевых ошибок и поддержания коммуникации. Модуль дает представление о роли учителя в повышении мотивации к свободному общению, формированию собственной оценке успехов и достижений говорящего, и моделированию ситуаций общения. Выполнение практических заданий, возможность их форматирования и итоговое тестирование позволяют объективно оценить процесс обучения преподавателя.

Speaking Module Contents

LESSON 1 Understanding Speaking
Session A Introduction
Session B Recognizing how we listen
When you finish this session, you will be able to:
• understand what listening is
• understand why it is important in language learning
• understand the role of background knowledge and schema
• understand top-down processing and bottom-up processing
Session C Identifying listening skills and strategies
When you finish this session, you will be able to:
• identify listening skills
• identify listening strategies
• recognize activities to develop skills and strategies
Session D Looking at listening problems and solutions
When you finish this session, you will be able to:
• understand why listening is difficult
• understand how listening is different from reading
• recognize techniques to help learners with listening
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 2 Interacting in the Classroom
Session A Introduction
Session B Before listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand the importance of preparation for listening
• understand and recognize different approaches to pre-listening
• use different techniques and activities for pre-listening
Session C Identifying listening skills and strategies
When you finish this session, you will be able to:
• identify listening skills
• identify listening strategies
• recognize activities to develop skills and strategies
Session D Looking at listening problems and solutions
When you finish this session, you will be able to:
• understand why listening is difficult
• understand how listening is different from reading
• recognize techniques to help learners with listening
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 3 Planning a Controlled Speaking Lesson
Session A Introduction
Session B Finding sources of listening input
When you finish this session, you will be able to:
• identify possible sources of listening material
• understand different types of listening material
• understand the pros and cons of authentic materials
• select appropriate listening materials
Session C Using different types of listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand appropriate activities for different listening genres
• use various techniques with different listening genres
Session D Using multimedia for listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand multimedia’s benefits for listening
• recognize different ways to use video
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 4 Working on Fluency
Session A Introduction
Session B Recognizing how we listen
When you finish this session, you will be able to:
• recognize different reasons or purposes for listening
• understand different four listening styles
• focus classroom techniques on different ways of listening
Session C Devising effective tasks
When you finish this session, you will be able to:
• recognize types of practice tasks for each listening mode
• evaluate these tasks by their characteristics
• encourage awareness of listening skills and strategies
Session D Promoting self-access listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand the benefits of self-access listening
• help students devise their own listening tasks
• help students’ monitor their own out-of-class listening
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 5 Assessing Speaking
Session A Introduction
Session B Distinguishing between types of tests
When you finish this session, you will be able to:
• recognize the purpose of achievement tests
• recognize the purpose of proficiency tests
• identify features of achievement and proficiency tests
Session C Designing your own tests
When you finish this session, you will be able to:
• understand common factors in test design
• consider the pros and cons of common question types
• design tasks to test skill and strategy development
Session D Self-assessment
When you finish this session, you will be able to:
• understand the benefits of self-assessment
• help students to assess their own listening development
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
TEST End of Module Test
TEST End of Module Test

AUTHORS

Jeremy Harmer

Susan Hillyard

Hilda Martínez

David Nunan

У ВАС ЕСТЬ ВОПРОСЫ?

Оставьте заявку, наши специалисты свяжутся с вами

    © Московская Международная Академия
    Институт Лингвистики
    Пользовательское соглашение
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.