Получи консультацию специалиста, оставив заявку на программу

    Основы преподавания английского языка младшим школьникам


    Модуль разработан с учетом возрастных особенностей младших школьников и предлагает преподавателям использовать разные методы и приемы обучения английскому языку на определенной ступени развития. Модуль дает представление о том, как происходит обучение лексики на разных этапах, о стилях обучения, планировании эффективного обучения в процессе занятия.
    СТОИМОСТЬ МОДУЛЯ

    10 000 ₽

    ДАТА ПРОВЕДЕНИЯ

    01.11.21 — 10.12.21

      • тестирование на определение уровня знаний;
      • дистанционный модуль на платформе TDI, ориентированный на теорию и практику преподавания английского языка;
      • тьюторское сопровождение в ходе выполнения заданий;
      • проверка письменных работ преподавателями Московской Международной Академии;
      • 2 тематических вебинара;
      • бесплатный доступ к ресурсам;
      • итоговое онлайн тестирование;
      • получение удостоверения о повышении квалификации преподавателя (учителя) иностранного языка
    • Модуль разработан признанными экспертами в области методики преподавания английского языка, которые передают свой опыт посредством видеолекций, интерактивных презентаций и разнообразных форм выполнения практических заданий. Видео реальных уроков в классе демонстрирует методики и образовательные технологии на практике. Модуль «Основы преподавания английского языка младшим школьникам» учитывает возрастные особенности младших школьников и предлагает преподавателям использовать разные техники обучения английскому языку на определенной ступени развития. Модуль дает представление о том, как происходит обучение лексики на разных этапах, о стилях обучения, планировании эффективного обучения в процессе занятия, определение цели урока, соотнесении видов деятельности и целей, элементах планирования уроков, различных стилях поурочных планов, корректном оценивании знаний и способах повышения мотивации к изучению английского языка. Особое место в модуле отводится проблеме подбора материала для занятий (критерии выбора учебника, использование дополнительного материла, соответствие выбранного для изучения целям урока, разработка, моделирование и дизайн материалов для занятий преподавателем и учащимися). С помощью данного модуля преподаватель расширит свои знания в области классного менеджмента (управление классом, модели взаимодействия в группах, динамика занятия).

    Fundamentals of Teaching Young Learners Contents

    LESSON 1 Understanding how children learn
    Session A Introduction
    Session B Recognizing how we listen
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand what listening is
    • understand why it is important in language learning
    • understand the role of background knowledge and schema
    • understand top-down processing and bottom-up processing
    Session C Identifying listening skills and strategies
    When you finish this session, you will be able to:
    • identify listening skills
    • identify listening strategies
    • recognize activities to develop skills and strategies
    Session D Looking at listening problems and solutions
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand why listening is difficult
    • understand how listening is different from reading
    • recognize techniques to help learners with listening
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 2 Planning for effective teaching and learning
    Session A Introduction
    Session B Before listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand the importance of preparation for listening
    • understand and recognize different approaches to pre-listening
    • use different techniques and activities for pre-listening
    Session C Identifying listening skills and strategies
    When you finish this session, you will be able to:
    • identify listening skills
    • identify listening strategies
    • recognize activities to develop skills and strategies
    Session D Looking at listening problems and solutions
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand why listening is difficult
    • understand how listening is different from reading
    • recognize techniques to help learners with listening
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 3 Selecting and developing materials for children
    Session A Introduction
    Session B Finding sources of listening input
    When you finish this session, you will be able to:
    • identify possible sources of listening material
    • understand different types of listening material
    • understand the pros and cons of authentic materials
    • select appropriate listening materials
    Session C Using different types of listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand appropriate activities for different listening genres
    • use various techniques with different listening genres
    Session D Using multimedia for listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand multimedia’s benefits for listening
    • recognize different ways to use video
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 4 Understanding classroom management
    Session A Introduction
    Session B Recognizing how we listen
    When you finish this session, you will be able to:
    • recognize different reasons or purposes for listening
    • understand different four listening styles
    • focus classroom techniques on different ways of listening
    Session C Devising effective tasks
    When you finish this session, you will be able to:
    • recognize types of practice tasks for each listening mode
    • evaluate these tasks by their characteristics
    • encourage awareness of listening skills and strategies
    Session D Promoting self-access listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand the benefits of self-access listening
    • help students devise their own listening tasks
    • help students’ monitor their own out-of-class listening
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 5 Assessing Young Language Learners
    Session A Introduction
    Session B Distinguishing between types of tests
    When you finish this session, you will be able to:
    • recognize the purpose of achievement tests
    • recognize the purpose of proficiency tests
    • identify features of achievement and proficiency tests
    Session C Designing your own tests
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand common factors in test design
    • consider the pros and cons of common question types
    • design tasks to test skill and strategy development
    Session D Self-assessment
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand the benefits of self-assessment
    • help students to assess their own listening development
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    TEST End of Module Test
    TEST End of Module Test

    AUTHORS

    Jeremy Harmer

    Susan Hillyard

    Hilda Martínez

    David Nunan

    У ВАС ЕСТЬ ВОПРОСЫ?

    Оставьте заявку, наши специалисты свяжутся с вами

      © Институт дополнительного профессионального образования ММА
      Пользовательское соглашение
      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.