Основы преподавания английского языка младшим школьникам


Модуль разработан с учетом возрастных особенностей младших школьников и предлагает преподавателям использовать разные методы и приемы обучения английскому языку на определенной ступени развития. Модуль дает представление о том, как происходит обучение лексики на разных этапах, о стилях обучения, планировании эффективного обучения в процессе занятия.
СТОИМОСТЬ МОДУЛЯ

10 000 ₽

ДАТА ПРОВЕДЕНИЯ

01.11.21 — 10.12.21

    • тестирование на определение уровня знаний;
    • дистанционный модуль на платформе TDI, ориентированный на теорию и практику преподавания английского языка;
    • тьюторское сопровождение в ходе выполнения заданий;
    • проверка письменных работ преподавателями Московской Международной Академии;
    • 2 тематических вебинара;
    • бесплатный доступ к ресурсам;
    • итоговое онлайн тестирование;
    • получение удостоверения о повышении квалификации преподавателя (учителя) иностранного языка
  • Модуль разработан признанными экспертами в области методики преподавания английского языка, которые передают свой опыт посредством видеолекций, интерактивных презентаций и разнообразных форм выполнения практических заданий. Видео реальных уроков в классе демонстрирует методики и образовательные технологии на практике. Модуль «Основы преподавания английского языка младшим школьникам» учитывает возрастные особенности младших школьников и предлагает преподавателям использовать разные техники обучения английскому языку на определенной ступени развития. Модуль дает представление о том, как происходит обучение лексики на разных этапах, о стилях обучения, планировании эффективного обучения в процессе занятия, определение цели урока, соотнесении видов деятельности и целей, элементах планирования уроков, различных стилях поурочных планов, корректном оценивании знаний и способах повышения мотивации к изучению английского языка. Особое место в модуле отводится проблеме подбора материала для занятий (критерии выбора учебника, использование дополнительного материла, соответствие выбранного для изучения целям урока, разработка, моделирование и дизайн материалов для занятий преподавателем и учащимися). С помощью данного модуля преподаватель расширит свои знания в области классного менеджмента (управление классом, модели взаимодействия в группах, динамика занятия).

Fundamentals of Teaching Young Learners Contents

LESSON 1 Understanding how children learn
Session A Introduction
Session B Recognizing how we listen
When you finish this session, you will be able to:
• understand what listening is
• understand why it is important in language learning
• understand the role of background knowledge and schema
• understand top-down processing and bottom-up processing
Session C Identifying listening skills and strategies
When you finish this session, you will be able to:
• identify listening skills
• identify listening strategies
• recognize activities to develop skills and strategies
Session D Looking at listening problems and solutions
When you finish this session, you will be able to:
• understand why listening is difficult
• understand how listening is different from reading
• recognize techniques to help learners with listening
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 2 Planning for effective teaching and learning
Session A Introduction
Session B Before listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand the importance of preparation for listening
• understand and recognize different approaches to pre-listening
• use different techniques and activities for pre-listening
Session C Identifying listening skills and strategies
When you finish this session, you will be able to:
• identify listening skills
• identify listening strategies
• recognize activities to develop skills and strategies
Session D Looking at listening problems and solutions
When you finish this session, you will be able to:
• understand why listening is difficult
• understand how listening is different from reading
• recognize techniques to help learners with listening
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 3 Selecting and developing materials for children
Session A Introduction
Session B Finding sources of listening input
When you finish this session, you will be able to:
• identify possible sources of listening material
• understand different types of listening material
• understand the pros and cons of authentic materials
• select appropriate listening materials
Session C Using different types of listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand appropriate activities for different listening genres
• use various techniques with different listening genres
Session D Using multimedia for listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand multimedia’s benefits for listening
• recognize different ways to use video
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 4 Understanding classroom management
Session A Introduction
Session B Recognizing how we listen
When you finish this session, you will be able to:
• recognize different reasons or purposes for listening
• understand different four listening styles
• focus classroom techniques on different ways of listening
Session C Devising effective tasks
When you finish this session, you will be able to:
• recognize types of practice tasks for each listening mode
• evaluate these tasks by their characteristics
• encourage awareness of listening skills and strategies
Session D Promoting self-access listening
When you finish this session, you will be able to:
• understand the benefits of self-access listening
• help students devise their own listening tasks
• help students’ monitor their own out-of-class listening
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
LESSON 5 Assessing Young Language Learners
Session A Introduction
Session B Distinguishing between types of tests
When you finish this session, you will be able to:
• recognize the purpose of achievement tests
• recognize the purpose of proficiency tests
• identify features of achievement and proficiency tests
Session C Designing your own tests
When you finish this session, you will be able to:
• understand common factors in test design
• consider the pros and cons of common question types
• design tasks to test skill and strategy development
Session D Self-assessment
When you finish this session, you will be able to:
• understand the benefits of self-assessment
• help students to assess their own listening development
Session E Applications
Writing Assignment
Session F Quiz
TEST End of Module Test
TEST End of Module Test

AUTHORS

Jeremy Harmer

Susan Hillyard

Hilda Martínez

David Nunan

У ВАС ЕСТЬ ВОПРОСЫ?

Оставьте заявку, наши специалисты свяжутся с вами

    © Московская Международная Академия
    Институт Лингвистики
    Пользовательское соглашение
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.