+7 (495) 120-10-33 (доб. 350)

Заявка на программу

    Tеоретические основы преподавания английского языка


    Модуль разработан признанными экспертами в области методики преподавания английского языка, которые передают свой опыт посредством видеолекций, интерактивных презентаций и разнообразных форм выполнения практических заданий. Видео реальных уроков в классе демонстрирует методики и образовательные технологии на практике.
    СТОИМОСТЬ МОДУЛЯ

    9 900 ₽

    ДАТА ПРОВЕДЕНИЯ

    По запросу

    • Продолжительность 72 часа
    • Дистанционный модуль на платформе ММА

    • По окончании выдается удостоверение о повышении квалификации (72 часа)
      • тестирование на определение уровня знаний;
      • дистанционный модуль на платформе TDI, ориентированный на теорию и практику преподавания английского языка;
      • тьюторское сопровождение в ходе выполнения заданий;
      • проверка письменных работ преподавателями Московской Международной Академии;
      • 2 тематических вебинара;
      • бесплатный доступ к ресурсам;
      • итоговое онлайн тестирование;
      • получение удостоверения о повышении квалификации преподавателя (учителя) иностранного языка
    • Модуль разработан признанными экспертами в области методики преподавания английского языка, которые передают свой опыт посредством видеолекций, интерактивных презентаций и разнообразных форм выполнения практических заданий. Видео реальных уроков в классе демонстрирует методики и образовательные технологии на практике. Модуль «Методика обучения аудированию» направлен на изучение методических приемов развития навыков и стратегий аудирования. В ходе изучения практических заданий учитель получает представление о подготовке и проведении аудирования в классе, выборе материала, о роли фоновых знаний в понимании услышанного, использовании различных типов заданий и видов деятельности, а также видео и мультимедиа в процессе аудирования. Модуль позволяет освоить различные подходы и техники в работе над совершенствованием навыков аудирования: техника помощи обучающимся в снятии трудностей восприятия на слух, техника подготовки к трехступенчатому уроку-аудированию, техника работы с различными видами аудирования. Модуль дает представление о причинах и целях, видах и типах аудирования, понимании разницы между прочитанным и услышанным, способах слушания. Практические занятия способствуют формированию способности к самооцениваю услышанного, мотивации к развитию навыков и стратегий аудирования, оценке понимания через моделирование заданий и выполнение итогового теста.

    Fundamentals of English Language Teaching Module Contents

    LESSON 1 Understanding Language Teaching and
    Session A Introduction
    Session B Recognizing how we listen
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand what listening is
    • understand why it is important in language learning
    • understand the role of background knowledge and schema
    • understand top-down processing and bottom-up processing
    Session C Identifying listening skills and strategies
    When you finish this session, you will be able to:
    • identify listening skills
    • identify listening strategies
    • recognize activities to develop skills and strategies
    Session D Looking at listening problems and solutions
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand why listening is difficult
    • understand how listening is different from reading
    • recognize techniques to help learners with listening
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 2 Factors in Language Learning
    Session A Introduction
    Session B Before listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand the importance of preparation for listening
    • understand and recognize different approaches to pre-listening
    • use different techniques and activities for pre-listening
    Session C Identifying listening skills and strategies
    When you finish this session, you will be able to:
    • identify listening skills
    • identify listening strategies
    • recognize activities to develop skills and strategies
    Session D Looking at listening problems and solutions
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand why listening is difficult
    • understand how listening is different from reading
    • recognize techniques to help learners with listening
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 3 Sociocultural Factors in Language Learning
    Session A Introduction
    Session B Finding sources of listening input
    When you finish this session, you will be able to:
    • identify possible sources of listening material
    • understand different types of listening material
    • understand the pros and cons of authentic materials
    • select appropriate listening materials
    Session C Using different types of listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand appropriate activities for different listening genres
    • use various techniques with different listening genres
    Session D Using multimedia for listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand multimedia’s benefits for listening
    • recognize different ways to use video
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 4 The Post-Method Era: Toward Informed
    Session A Introduction
    Session B Recognizing how we listen
    When you finish this session, you will be able to:
    • recognize different reasons or purposes for listening
    • understand different four listening styles
    • focus classroom techniques on different ways of listening
    Session C Devising effective tasks
    When you finish this session, you will be able to:
    • recognize types of practice tasks for each listening mode
    • evaluate these tasks by their characteristics
    • encourage awareness of listening skills and strategies
    Session D Promoting self-access listening
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand the benefits of self-access listening
    • help students devise their own listening tasks
    • help students’ monitor their own out-of-class listening
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    LESSON 5 Teacher Development
    Session A Introduction
    Session B Distinguishing between types of tests
    When you finish this session, you will be able to:
    • recognize the purpose of achievement tests
    • recognize the purpose of proficiency tests
    • identify features of achievement and proficiency tests
    Session C Designing your own tests
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand common factors in test design
    • consider the pros and cons of common question types
    • design tasks to test skill and strategy development
    Session D Self-assessment
    When you finish this session, you will be able to:
    • understand the benefits of self-assessment
    • help students to assess their own listening development
    Session E Applications
    Writing Assignment
    Session F Quiz
    TEST End of Module Test
    TEST End of Module Test

    AUTHORS

    Jeremy Harmer

    Susan Hillyard

    Hilda Martínez

    David Nunan

    Оставьте заявку, наши специалисты свяжутся с вами


      AI in ELT

      Наш авторский канал об использовании искусственного интеллекта в преподавании английского языка
      © Московская Международная Академия
      Институт Лингвистики

      Пользовательское соглашение
      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.